صفحه اصلی | درباره ما | تبلیغات  | تماس با ما

فارسی | العربی | English

کلیدهای مدیریت مصرف برق لوازم خانگی | بهترین روش برای کم کردن رقم قبض برق

میانگین مصرف برق در هر خانه با توجه به میزان مصرف لوازم خانگی و لوازم برقی و لامپ‌های منزل مشخص می‌شود.
کلیدهای مدیریت مصرف برق لوازم خانگی | بهترین روش برای کم کردن رقم قبض برق

کلیدهای مدیریت مصرف برق لوازم خانگی | بهترین روش برای کم کردن رقم قبض برق

به گزارش همشهری آنلاین، طبق آمارهای دولتی، یک خانوار طبقه متوسط جامعه، با یک عدد یخچال، یک عدد تلویزیون و ۳عدد لامپ کم‌مصرف، بیش از ۱۰۰کیلووات‌ در ماه برق مصرف می‌کند. متوسط مصرف برق یک خانه ۹۰متری بیش از ۱۷۰کیلووات در ‌ماه گزارش شده است. برای مدیریت مصرف برق خود ‌باید مصرف برخی وسایل برقی را کاهش دهید.

مصرف برق اتو را چگونه کاهش دهیم؟

خوشبختانه می‌توان زمان استفاده از اتو را به ساعات استراحت که فشار برق شبکه چندان بالا نیست موکول کرد. اما علاوه بر این، راهکارهای دیگری نیز برای کاهش برق مصرفی اتو وجود دارد.

استفاده از نرم‌کننده لباس مدت کار با اتو و بنابراین برق مصرفی آن را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مهم ترین نکات خرید تابلو برق

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

لباس‌ها را تقسیم‌بندی کنید؛ به این صورت که ابتدا با لباس‌های صاف‌تر شروع کنید و لباس‌های با چروک بیشتر را برای آخر کار که دمای اتو بالا رفته‌است بگذارید.

قدری پیش از اتمام کار، اتو را از برق بکشید تا بتوانید پیش از خنک‌شدن، بدون مصرف برق از حرارت دستگاه استفاده کنید.

روش‌های کاهش مصرف در جارو برقی

جارو برقی باید همیشه تمیز باشد و لوله‌های آن گرفتگی نداشته باشد تا فشاری به موتور وارد نشود.

کیسه آشغال جارو برقی را باید همیشه قبل ازپرشدن کامل، عوض کنید و فیلترآن‌ را لااقل ۲ بار در سال شست‌وشو یا تعویض کنید.

برای نظافت هر بخش از منزل باید از قدرت متناسب دستگاه استفاده کنید.

در زمان‌های پیک مصرف برق از جاروبرقی استفاده نکنید.

میزان استفاده از برق صندلی‌ماساژ

صندلی ماساژ ازجمله لوازمی است که مصرف‌کنندگان هنگام خرید یا استفاده از آن، نگران مصرف بالای برق آن هستند. اما تعیین میزان مصرف برق صندلی ماساژ به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌طور کلی میانگین مصرف برق صندلی‌های ماساژ بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ وات است.

به‌عنوان مثال اگر صندلی ماساژور از توان ۲۰۰ وات برخوردار باشد و یک ساعت در روز از آن استفاده کنید، مصرف برق روزانه دستگاه ۰.۲ کیلووات بر ساعت است. این میزان مصرف برق نیز در مدل‌های مختلف صندلی‌های ماساژ می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

مصرف برق ماهانه کامپیوتر بیشتر است یا تلویزیون؟

مصرف برق مانیتورهای کامپیوتر کمتر از انواع تلویزیون ال‌ای‌دی یا ال سی دی است (بالاترین حد مصرف ۳۰ و کمترین آن ۲۵) اما کامپیوتر مخصوص بازی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات درماه برق مصرف می‌کند. این درحالی است که بالاترین مصرف برق تلویزیون که برای تلویزیون ۵۰ اینچ LED است ۱۱۰کیلووات در ‌ماه است.

روش‌های کاهش مصرف کتری برقی

می‌توانید در مواقعی که زمان کافی دارید آب را روی اجاق گاز جوش آورید. آب کمتری در داخل کتری برقی یا چای‌ساز بریزید تا زودتر گرم شود.

چطور از مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم بکاهیم؟

دستگاه‌های بخور به‌منظور افزایش رطوبت محیط و کاهش خشکی هوا استفاده می‌شوند. ۲ نوع دستگاه بخور وجود دارد: دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم. دستگاه بخور سرد برای ایجاد رطوبت در فصل گرم و دستگاه بخور گرم برای فصل سرد استفاده می‌شود.

مصرف برق دستگاه بخور سرد و گرم به نوع دستگاه و توان آن بستگی دارد. دستگاه‌های بخور سرد معمولا دارای توان پایینی هستند و ۳۰ تا ۵۰ وات برق مصرف می‌کنند. اما دستگاه‌های بخور گرم به‌دلیل استفاده از یک المان گرمایی برای تولید بخار و گرما، مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه‌های بخور سرد دارند. معمولا توان این دستگاه‌ها ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ وات است که با توجه به‌مدت زمان استفاده، می‌تواند مصرف برق بالاتری داشته باشد.

از این رو کاهش تعداد دفعات استفاده ازدستگاه بخور و توجه به زمان پیک مصرف در کاهش برق این وسیله بسیار موثر خواهد بود.

آیا مایکروویو پرمصرف است؟

مایکروویو به نسبت ماشین لباسشویی، اسپلیت و… پر مصرف نیست. با این حال مدیریت در استفاده از آن و توجه به برچسب انرژی این وسیله هنگام خرید برای کاهش هزینه‌ها ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *