صفحه اصلی | درباره ما | تبلیغات  | تماس با ما

فارسی | العربی | English

مشاغل مرگ ساز اروپا را بشناسید ؛ روزی ۷۰۰۰ نفر

ژاپن می‌خواهد نیروگاه‌های هسته‌ای خود را گسترش دهد، اروپا نگران مرگ شهروندان است و حکومت طالبان هم در حال تولید برق بیشتر است. در اقتصا دنیا چه می‌گذرد؟
مشاغل مرگ ساز اروپا را بشناسید ؛ روزی ۷۰۰۰ نفر

مشاغل مرگ ساز اروپا را بشناسید ؛ روزی ۷۰۰۰ نفر

به گزارش همشهری،وزارت اقتصاد ژاپن با توجه به بازنشستگی نیروگاه‌های قدیمی، سرگرم بررسی طرحی است تا اجازه دهد نیروگاه‌های هسته‌ای توسعه پیدا کنند. این مجوز احتمالا بخشی از بازبینی‌های استراتژی انرژی ملی ژاپن خواهد بود.

روزنامه آساهی نوشت: این مجوز احتمالا بخشی از بازبینی‌های استراتژی انرژی ملی ژاپن خواهد بود که هر سه سال یک بار بازنگری می‌شود. انتظار می‌رود این بازنگری شامل تمهیدی باشد که اجازه می‌دهد شرکت‌های نیرو که نیروگاه‌های هسته‌ای را از مدار فعالیت خارج می‌کنند، راکتورهای جدیدی را در محل نیروگاه‌های هسته‌ای خود احداث کنند.

مشاغل مرگ‌ساز اروپا

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه ۲.۷ میلیون نفر در اروپا یعنی روزانه ۷ هزار نفر بر اثر فعالیت ۴ صنعت الکل، تنباکو، مواد غذایی فوق فرآوری شده و سوخت‌های فسیلی جان خود را از دست می‌دهند.

این نهاد در گزارشی در مورد امراض غیرساری ناشی از تولیدات صنعتی در منطقه اروپایی، خواستار «قوانین سخت‌گیرانه برای محدود کردن قدرت عرصه صنعت» و ارتقای سلامت عمومی شد. هانس کلوگه، رئیس منطقه اروپایی سازمان جهانی صحت، در بیانیه‌ای گفت: «این چهار صنعت روزانه حداقل هفت هزار نفر را در منطقه ما می‌کشند.»

انرژی پاک در هلند

۱۷ درصد از انرژی مصرف شده در هلند در سال ۲۰۲۳ از منابع تجدیدپذیر تامین شده است که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد. هدف جدید اروپا تحقق تامین ۴۲.۵ درصد از مصرف انرژی از منابع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ است.هدف جدید در سطح اتحادیه اروپا تحقق تامین ۴۲.۵ درصد از مصرف انرژی اروپا از منابع تجدیدپذیر برای سال ۲۰۳۰ می‌باشد. لازم به ذکر است جایگاه هلند در سهم انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز بسیار پایین‌تر از میانگین اتحادیه اروپا یعنی ۲۳ درصد در سال ۲۰۲۲ است و تنها لوکزامبورگ، بلژیک، مالت و ایرلند سهم کمتری نسبت به هلند دارند. سوئد با ۶۶ درصد انرژی‌های تجدیدپذیر در صدر رتبه‌بندی اتحادیه اروپا قرار دارد و پس از آن فنلاند (با ۴۸ درصد) و لتونی (با ۴۳ درصد) قرار دارند.

سرمایه‌گذاری امارات در آفریقا

یک شرکت اماراتی قصد دارد طی سه تا پنج سال آینده سه میلیارد دلار برای زیرساخت‌های بندری و لجستیکی جدید در آفریقا سرمایه‌گذاری کند تا رشد بلندمدتی را که شامل تقاضای فزاینده برای صادرات مواد معدنی حیاتی است، برآورده کند.

شرکت دی‌پی ورلد قصد دارد ۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۹ در بنادر آفریقا سرمایه‌گذاری داشته باشد. دی‌پی ورلد شرکت ترابری دریایی اماراتی است که در زمینه ارائه خدمات کشتیرانی، اپراتوری بنادر و خدمات لجستیکی فعالیت می‌کند.

محمد آکوجی، مدیر اجرایی دی‌پی ورلد و مدیر عامل کشورهای جنوب صحرای آفریقا، در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد که هزینه لجستیک و زنجیره تامین در سراسر آفریقا نسبت به سایر بازارهای جهانی بسیار بالاست که فرصت خوبی است. او گفت که دی‌پی ورلد ۲ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری آتی را بر روی بنادر و یک میلیارد دلار را بر روی تجارت لجستیک متمرکز خواهد کرد.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، هشت کشور از ۱۵ اقتصاد جهان که سریع‌ترین رشد را دارند، امسال در آفریقا خواهند بود.

تولید برق از سوی طالبان

وزارت آب و انرژی طالبان اعلام کرد: نیروگاه سد کمال خان تکمیل و تولید برق این نیروگاه آغاز شده است. مقامات وزارت آب و انرژی دوره اشرف غنی، پیش از این گفته بودند این نیروگاه قادر به تولید ۹ مگاوات برق است.

سد کمال‌خان یکی از پروژه‌های مهم سدسازی در افغانستان است که بر روی رود هیرمند قرار دارد. این سد در ۹۵ کیلومتری شهر «زرنج» از توابع ولایت نیمروز در جنوب غربی افغانستان قرار دارد. سد کمال خان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ توسط «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق افغانستان افتتاح شد، اما تاکنون نیروگاه آن آغاز به کار نکرده بود.

سرمایه‌گذاری اسپانیا در ترکیه

اسپانیا و ترکیه بر سر افزایش حجم مبادلات سالانه ۲۵ میلیارد یورویی طی ۵ سال آینده توافق کردند. در هیئت ترکیه، علاوه بر ۶ وزیری که اردوغان را همراهی می‌کردند،۱۵۰ شرکت ترکی نیز حضور داشتند. در این نشست که هشتمین نشست سطح عالی بین دو کشور بود، هدف مبادلات تجاری سالانه بین دو کشور را گذراندن از مرز ۲۵ میلیارد یورو طی ۵ سال آینده تعیین کردند. روابط تجاری بین اسپانیا و ترکیه در مجموع حدود ۱۸ میلیارد یورو در سال می‌باشد و این میزان حجم مبادلات در حال رشد است.

وضع مالیات بر کشاورزی

صندوق بین المللی پول خواستار اخذ مالیات بیشتر از استان‌ها و اعمال مالیات بر بخش کشاورزی شده است. این نهاد بین‌المللی، همچنین خواستار جمع آوری کامل مالیات بر املاک و مالیات بر فروش خدمات در استان‌های پاکستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *