صفحه اصلی | درباره ما | تبلیغات  | تماس با ما

فارسی | العربی | English

روش کاربردی برای خنک نگه داشتن خانه در طول تابستان

برای خنک نگه داشتن خانه در طول روزهای گرم تابستان امکان استفاده از دستگاه‌های مختلفی همچون کولر آبی، کولر گازی و پنکه وجود دارد که هرکدام دارای مشخصه‌های خاصی هستند.
روش کاربردی برای خنک نگه داشتن خانه در طول تابستان

روش کاربردی برای خنک نگه داشتن خانه در طول تابستان

برای خنک نگه داشتن خانه به‌طور معمول ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روشی که به ذهن هر فردی می‌رسد، انتخاب یکی از سیستم‌های سرمایشی است که قابلیت تامین هوای مطبوع در محیط را دارند.

ازآنجایی‌که دستگاه‌های متعددی همچون کولر آبی، کولر گازی و پنکه برای این منظور کاربرد دارند با دسترسی به اطلاعات مناسبی درباره مزایا، معایب و ویژگی‌های مهم این محصولات فرایند انتخاب برای شما راحت‌تر می‌شود.

استفاده از کولر آبی برای خنک نگه داشتن خانه

سال‌های زیادی است که استفاده از کولر آبی به‌عنوان روشی مناسب جهت خنک‌کردن خانه مورد توجه قرار می‌گیرد که این دستگاه به‌طور کلی از فرایند تبخیری برای این منظور کمک می‌گیرد.

برای اینکه بتوانید از کولرهای آبی برای خنک نگه داشتن خانه استفاده کنید باید یک خروجی مناسب برای گردش هوا در نظر بگیرید که با ایجاد کمی فضای خالی در کنار در یا پنجره امکان‌پذیر است.

الکتروپمپی که در بخش خاصی از کولر آبی قرار می‌گیرد با استفاده از انرژی الکتریکی، آب جمع‌شده در تشتک را با فشار به سمت بالا می‌برد تا پوشال‌ها به‌خوبی خیس شوند.

به‌دنبال مرطوب‌شدن پوشال‌ها هوای بیرون از لابه‌لای آن‌ها عبور می‌کند که با جذب گرما توسط آب، موتور باد خنکی را از مسیر کانال به سمت فضای داخلی خانه انتقال می‌دهد.

بررسی مزایا و معایب مهم کولرهای آبی

به‌طور معمول شما برای خرید و سرویس دوره‌ای کولرهای آبی نیازی به صرف مبالغ بالا ندارید که باید گفت قیمت پایین این دستگاه یکی از مزایای مهم آن به‌شمار می‌رود و بدون شک کولر آبی برای خنک‌کردن خانه گزینه‌ای به‌صرفه است.

باید این را در نظر داشته باشید که معمولا قیمت کولر آبی متناسب با عوامل مختلفی دچار تغییر می‌شود که یکی از مهم‌ترین موارد مدل و ظرفیت این دستگاه است که می‌توان نمونه‌های متفاوتی از آن را در بازار دید.

انواع مختلف مدل‌های کولر آبی شامل پوشالی، سلولزی، ثابت و متحرک می‌شود که هرکدام قیمت خاصی دارند و شما می‌توانید متناسب با بودجه خود مدل مناسبی برای خنک نگه داشتن خانه تهیه کنید.

مزیت دیگر دررابطه‌ با این وسایل، مصرف کم برق است که موجب صرفه‌جویی در انرژی می‌شود. درخصوص معایب کولر آبی باید این‌طور گفت که نیاز به استفاده از مقادیر زیادی آب دارد و معمولا به‌دلیل عبور گردوغبار در ایجاد آلرژی تاثیرگذار خواهد بود.

درضمن به‌کارگیری کولرهای آبی به‌دلیل ایجاد رطوبت بالا معمولا برای مناطق خشک مناسب است و شهرهایی که آب‌وهوای مرطوب دارند برای خنک‌کردن خانه با این دستگاه دچار مشکل می‌شوند.

تهویه مطبوع در خانه با کولر گازی

روش کاربردی برای خنک نگه داشتن خانه در طول تابستان

استفاده از کولر گازی راه‌حلی مناسب برای خنک نگه‌داشتن خانه شما در طول روزهای گرم تابستان بوده که این دستگاه با توجه به ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، در سال‌های اخیر با استقبال حداکثری در اغلب مناطق کشور مواجه شده است.

طراحی کولرهای گازی به این صورت است که کاربران می‌توانند متناسب با نیاز خود دمای محیط را تنظیم کنند که برای این منظور می‌توانید از ریموت کنترل استفاده کنید.

برای نصب و راه‌اندازی کولر گازی پنجره‌ای، می‌توانید روی قاب پنجره یک محفظه برای قرارگیری دستگاه تعبیه کنید اما نصب مدل‌هایی که دارای یونیت داخلی و خارجی هستند نیاز به مراحل مختلفی دارد.

کولرهای گازی دیواری و ایستاده از ۲ بخش یونیت خارجی و داخلی تشکیل می‌شوند که هرکدام از آن‌ها وظایف خاصی را بر عهده می‌گیرند. موتور دستگاه باید در فضای باز باشد تا هوای گرم را به بیرون انتقال دهد.

ازسوی‌ دیگر برای خنک نگه داشتن خانه با کمک کولر گازی دیواری و ایستاده باید یونیت داخلی را در محل مناسبی قرار دهید تا به‌خوبی قابلیت پخش باد سرد در تمام فضا را داشته باشد که در نهایت این ۲ بخش توسط لوله‌های مسی به هم وصل می‌شوند.

مشخصه‌های اصلی کولر گازی که باید در نظر گرفت

اگر شما برای خنک‌کردن خانه خود قصد استفاده از کولر گازی را دارید بهتر است به بررسی تمامی مشخصات این دستگاه بپردازید که به‌طور کلی شامل موارد زیر هستند.

قدرت خنک‌کنندگی بالا، مزیت اصلی کولر گازی

خنک نگه داشتن خانه با استفاده از کولر گازی در هر شرایط آب‌وهوایی امکان‌پذیر است و شما محدودیتی از این نظر ندارید، در واقع راندمان بالای این دستگاه مهم‌ترین مزیت به‌شمار می‌رود که به شما این امکان را می‌دهد تا از هوای مطبوع در طول تابستان لذت ببرید.

امکان تصفیه هوا با کولر گازی

در کولرهای گازی بخش‌هایی وجود دارند که مانع از ورود ذرات گردوغبار، باکتری‌ها و ویروس‌های آلرژی‌زا به محیط می‌شوند که باید گفت در کنار قدرت بالا برای خنک نگه داشتن خانه، این مورد نیز یکی دیگر از برتری‌های کولر گازی در مقایسه با دیگر وسایل سرمایشی است.

قیمت بالای کولر گازی

به‌طور کلی قیمت کولرهای گازی در مقایسه با دیگر سیستم‌های سرمایشی بالاتر است اما به‌دلیل وجود ویژگی‌های کاربردی، بسیاری از متقاضیان این محصول را برای خنک‌کردن خانه خود انتخاب می‌کنند.

استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای ساخت کولر گازی مهم‌ترین عاملی است که باعث می‌شود تا قیمت این محصول افزایش پیدا کند، دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت کولر گازی شامل ظرفیت، برند و مدل می‌شود.

خرید پنکه برای خنک نگه داشتن خانه

روش کاربردی برای خنک نگه داشتن خانه در طول تابستان

هرچند پنکه قابلیت زیادی درخصوص کاهش دمای محیط ندارد اما در مواقعی از روز که هوا مناسب‌تر است یا در شهرهایی که شرایط آب‌وهوایی خوبی دارند، خرید پنکه روشی مناسب برای خنک‌کردن خانه به‌شمار می‌رود.

نحوه عملکرد پنکه از گذشته تا کنون تغییر چندانی نداشته و به‌طور معمول تمامی مدل‌های این محصول دارای بخش‌هایی همچون پره، موتور و حفاظ هستند که با چرخش پره‌ها هوای خنک را در محیط پخش می‌کنند.

درحال‌حاضر امکانات جدیدتری نیز به این دستگاه اضافه شده و ازآنجایی‌که بسیاری از مدل‌های پنکه امکان جابه‌جایی دارند، شما می‌توانید از آن به‌عنوان مکملی برای دیگر وسایل سرمایشی موجود در خانه استفاده کنید.

زمانی که قصد خرید پنکه را داشته باشید بهتر است متناسب با نوع نیاز خود از میان مدل‌های رومیزی، سقفی، ایستاده، دیواری یا شارژی یک محصول مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب بهترین دستگاه برای خنک نگه داشتن خانه با تکنولایف

یکی از مراجع معتبری که می‌توانید برای خرید انواع مختلف دستگاه‌های سرمایشی به‌منظور تامین هوای مطبوع در خانه انتخاب کنید، تکنولایف است که تنوع بالایی از انواع کولر آبی، گازی و پنکه را در دسترس شما قرار می‌دهد.

وب‌سایت تکنولایف با در اختیار داشتن تمامی مجوزهای لازم برای فروش اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع و راحت یک وسیله سرمایشی مناسب را بخرید و در منزل تحویل بگیرید. تنوع روش‌های ارسال، ارائه قیمت منصفانه، دسترسی به برندهای مختلف و خرید اقساطی از ویژگی‌های مهم این سامانه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *