صفحه اصلی | درباره ما | تبلیغات  | تماس با ما

فارسی | العربی | English

برگزاری کارگاه ظرفیت سازی برای پاکستان توسط مرکز میراث ناملموس تهران

مرکز میراث ناملموس تهران، یک کارگاه ظرفیت‌سازی برای پاکستان در زمینه اجرای مؤثر کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو در حوزه پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس برگزار می‌کند.
برگزاری کارگاه ظرفیت سازی برای پاکستان توسط مرکز میراث ناملموس تهران

برگزاری کارگاه ظرفیت سازی برای پاکستان توسط مرکز میراث ناملموس تهران

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، مرکز میراث ناملموس‌تهران کارگاه ظرفیت‌سازی پنج روزه‌ای در حوزه اجرای موثر کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو در زمینه پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس برای پاکستان برگزار می‌کند.

این رویداد که از ۴ تیر آغاز شده است و در ۸ تیر به پایان می‌رسد، در همکاری نزدیک با موسسه ملی میراث فولکلوری و سنتی پاکستان (لوک ویرسا)، وزارت آموزش و پرورش وفرهنگ و کمیسیون ملی یونسکو- پاکستان برگزار شده است. در این کارگاه، سیاست‌گذاران برجسته و متخصصان میراث فرهنگی ناملموس گرد هم آمده‌اند.

در مراسم افتتاحیه که با حضور مقامات فرهنگی و دولتی بلندپایه پاکستانی برگزار شد، رئیس مرکز میراث ناملموس تهران، آتوسا مؤمنی به بیان رسالت ها و اهداف مرکز  پرداخت و بر نقش میراث زنده و پاسداری از آن به عنوان قدرتی نرم در ایجاد وفاق و همبستگی میان ملت‌ها برای تقویت صلح و پیشرفت پایدار تأکید کرد.

مومنی از اینکه به واسطه برگزاری این کارگاه فرصتی برای پیوند بیش از پیش بین کشورهای منطقه ایجاد شده است ابراز خرسندی و تصریح کرد: برای مرکز میراث ناملموس تهران موجب افتخار است که بتواند در اجرای کنوانسیون ۲۰۰۳ که کنوانسیونی خردمندانه است و هویت و فرهنگ بشری را به قید مشارکت قطعی صاحبان این میراث برای آیندگان  پاس می‌دارد، نقش مؤثری ایفا کند.

تو ادامه داد: مفتخریم که در همکاری با یونسکو و حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران، به ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجالی برای فرصت سازی در ایجاد شبکه‌های روزآمد در تبادل تجارب موفق پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در این حوزه که به غایت توسعه‌ساز و صلح آفرین  است.

منبع : ilna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *