صفحه اصلی | درباره ما | تبلیغات  | تماس با ما

فارسی | العربی | English

ایجاد ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار شغل در دولت شهید رئیسی

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه نرخ بیکاری تک رقمی شد گفت:در سه ساله دولت سیزدهم، جمعیت شاغل و فعال افزایش یافت و جمعیت بیکار کمتر شد.
ایجاد ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار شغل در دولت شهید رئیسی

ایجاد ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار شغل در دولت شهید رئیسی

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری رونق تولید، مهارت‌آموزی و اشتغال در دولت سیزدهم با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبلی برای نخستین بار تک رقمی شد گفت: در سه ساله دولت سیزدهم، جمعیت شاغل و فعال افزایش یافت و جمعیت بیکار کمتر شد.

وی ادامه داد: شرایط محیط کسب و کار رو بهبود است و بازیگران اصلی کار و تولید شرایط بهتری دارند. در دولت شهید رئیسی  2میلیون و 721هزار شغل ایجاد شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه ابتدای سال 1400نرخ بیکاری 9.6 درصد بود که در پایان سال 1402به 8.1 درصد رسید، گفت: اولین بار در تاریخ انقلاب است که نرخ بیکاری تک رقمی شد. میانگین نرخ بیکاری جمعیت 19تا 24سال از 23.6 در سال 1400 به 21.2 درصد در سال 1402رسید. 

کریمی بیرانوند افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان که کیفیت مشاغل را نشان می‌داد در دولت سیزدهم کاهشی و به 11.8 درصد رسید و فاصله 3.7 با میانگین نرخ بیکاری کل رسید.

معاون اشتغال وزیر کار 10درصد اشتغال ایجادی در کشور را مربوط به حوزه مشاغل خانگی دانست و با بیان اینکه مشاغل خانگی تا قبل از دولت سیزدهم منزوی بود اما در این دولت از گوشه رینگ درآمد، گفت که ایجاد 775هزار شغل خالص در سه سال اخیر، تک رقمی شدن نرخ بیکاری و کاهشی شدن آمار بیکاری فارغ التحصیلان از اقدامات شاخص دولت سیزدهم است.

وی  با اشاره به اینکه یکی از اقدامات تحولی دولت سیزدهم مشاغل خانگی است که که در حوزه تسهیلات و اعتباری که برایش در نظر گرفته شد افزود: قابل مقایسه با دولت‌های قبل نبوده است. مشاغل خانگی طی سال‌های قبل منزوی بود ولی در دولت سیزدهم از گوشه رینگ درآمد و رونق گرفت. خوشبختانه طی سال گذشته 5000 میلیارد تومان اعتبار برای بحث مشاغل خانگی توسط بانک مرکزی اختصاص یافت در حالی که تسهیلات مشاغل خانگی در سال 1399جمعاً 200میلیارد تومان بوده است.

معاون اشتغال وزیر کاردرباره مجوزهای مشاغل خانگی اظهار داشت: مجوزهای مشاغل خانگی در دولت سیزدهم برخط و سه روزه صادر شد و طبق آمارها 10درصد اشتغال ایجادی کشور در طول سه سال اخیر مربوط به حوزه مشاغل خانگی بوده است.

 انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *