کدام شبکه اجتماعی در ایران محبوب‌تر است؟ پلتفرم های محبوب مردم زیر ذره بین

کدام شبکه اجتماعی در ایران محبوب‌تر است؟ پلتفرم های محبوب مردم زیر ذره بین

به گزارش همشهری آنلاین، ایجاد ویژگی های جذاب برای این پلتفرم ها از سوی شرکت های سازنده نیز تبدیل به یک بازی رقابتی شده است. با این حال همیشه یک پلتفرم بیشتر از سایرین برای مخاطبان جذاب است که به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

اما آمار استفاده از این پلتفرم ها در کشور با وجود پدیده فیلترینگ جالب و قابل بحث است. آن طور که آمار پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی در ایران نشان می دهد، پنج رسانه اجتماعی پرطرفدار در کشور به ترتیب ۷۲ درصد اینستاگرام، ۵۲ درصد تلگرام، ۴۶ درصد واتساپ، ۴۲ درصد روبیکا و ۳۲ درصد ایتا بوده اند.

این پیمایش با شرکت ۱۴ هزار و ۵۰۵ نفر انجام شد که یکی شروط شرکت کنندگان این بود که افراد حتما کاربر شبکه‌های اجتماعی باشند. رسانه اجتماعی نیز شامل شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی پخش ویدیو، شبکه‌های خرید کالا و خدمات و بازی‌ها تعریف شده است.

جامعه آماری که در این پیمایش شرکت کردند شامل افراد ۱۵ سال در ۳۱ استان بود که ۴۷ درصد از آنها مرد و ۵۳ درصد را نیز زنان تشکیل می دادند.

البته لازم به ذکر است که ۲۴ درصد از این جامعه آماری اعلام کردند به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده نمی‌کنند. ۱۳ درصد نیز اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

  • حقیقت درباره اثر انگشت | کدام حیوانات مانند ما اثر انگشت دارند؟

۶/۸ درصد از افراد حاضر در این پیمایش اعلام کرده‌اند که از طریق شبکه‌های اجتماعی کار اقتصادی می‌کنند و با انگیزه کسب درآمد وارد چنین فضایی شده‌اند.

همچنین ۴۱ درصد از افراد حاضر در پژوهش گفته‌اند که از شبکه‌های اجتماعی در حد زیاد و خیلی زیاد برای گوش کردن موسیقی استفاده می‌کنند و این موضوع قابل تامل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *