صفحه اصلی | درباره ما | تبلیغات  | تماس با ما

فارسی | العربی | English

نحوه بستن چادر به کوله پشتی (برای جلوگیری از آسیب به کمر)

ما در ادامه بهترین راه برای بستن چادر کوهنوردی به کوله پشتی را آموزش می دهیم تا به راحتی قابل حمل باشد و هیچ آسیبی به کمر شما نرساند.
نحوه بستن چادر به کوله پشتی (برای جلوگیری از آسیب به کمر)

نحوه بستن چادر به کوله پشتی (برای جلوگیری از آسیب به کمر)

به نظر من هر کوهنوردی باید نحوه بستن چادر به کوله پشتی را بداند. این بسیار مهم است، زیرا چادرها در کنار کوله پشتی های خوب، مهم ترین وسایل پیاده روی هستند. شما باید مطمئن شوید که آنها محافظت شده، خشک و به گونه ای بسته بندی شده اند که در نهایت به کمر و شانه های شما آسیب نرسانند.

ما در ادامه بهترین راه برای بستن چادر کوهنوردی به کوله پشتی را آموزش می دهیم تا به راحتی قابل حمل باشد و هیچ آسیبی به کمر شما نرساند.

قبل از هر چیزی شما باید بدانید که خرید چادر کوهنوردی سبک بسیار مهم است و دقت کنید که آن چادر مخصوص کوهنوردی باشد، چون اگر چادر شما سنگین باشد، ممکن است در کوهنوردی های طولانی حتی اگر درست هم بسته بندی شده باشد، به کمر و شانه شما آسیب برساند و یا سریعا انرژی شما را تخلیه کنید.

چرا باید از بستن چادر به قسمت بیرونی کوله پشتی خود اجتناب کنید؟

بسیاری از مقالات آنلاین در مورد این موضوع به شما می گویند که چادر خود را به قسمت بیرونی کوله پشتی خود بچسبانید، اما این توصیه خوبی نیست. اگر می‌خواهید از کمردرد جلوگیری کنید، باید همیشه سنگین‌ترین وسایل مانند چادر را در وسط کوله کوهنوردی خود و تا حد امکان نزدیک به پشت خود قرار دهید.

وقتی چادر را به قسمت بیرونی کوله می چسبانید، صرفنظر از اینکه به بالا، پایین یا وسط وصل باشد، اما خیلی دور از پشتتان باشد، وزن زیادی از مرکز بدنتان دور می‌کنید. بدن شما می خواهد متعادل بماند، بنابراین شانه‌ها، عضلات پشت و ستون فقرات شما با سفت شدن و درگیر ماندن آن را جبران می کنند. با این حال، اگر سنگین‌ترین اقلام را نزدیک‌تر به پشت خود بسته‌بندی کنید (مانند چادر)، وزن یکنواخت میشود و به طور یکنواخت در تمام ماهیچه‌های شما، حتی پاها پخش می‌شود. اگر نمی خواهید در پایان یک روز طولانی پیاده روی شانه درد را تجربه کنید، باید این مفهوم را درک کنید.

اگرچه کمردرد می تواند مهم ترین دلیل برای نبستن چادر به بیرون کوله پشتی باشد. اما موارد دیگری نیز وجود دارد. وقتی با تسمه های فشاری، بند کشی، طناب یا حتی کارابین به بیرون متصل می شود، هر عنصری ممکن است از کار بیفتد و چادر خود را گم کنید. همچنین ممکن است از هر سنگ یا شاخه تیز آسیب ببیند یا اگر از پوشش باران استفاده نمی کنید خیس شود.

نحوه بستن چادر به کوله پشتی (برای جلوگیری از آسیب به کمر)

روش های مختلف بستن چادر به کوله پشتی (از بهترین تا بدترین)

در حالت ایده آل، باید گزینه های ۱-۳ را انتخاب کنید، مگر اینکه فضای خالی در کوله پشتی خود نداشته باشید. اگر چنین است، به کوله پشتی بزرگ‌تر ارتقا دهید، برخی از وسایل غیرضروری را پشت با خود نبرید یا وسایل کوهنوردی بسیار سبک تهیه کنید.

گزینه ۱: جدا کردن چادر و بسته بندی آن در پایین کوله پشتی

به نظر من اولین و بهترین گزینه این است که از شر کیف چادر خود خلاص شوید و هر قسمت از چادر را به صورت جداگانه داخل کوله پشتی قرار دهید. شما باید چادر داخلی و رویه را در داخل کوله پشتی در پایین محفظه اصلی قرار دهید زیرا اساساً آنها فقط تکه های پارچه هستند و خیلی سنگین نیستند. می‌توانید آنها را بدون غلتاندن یا تا کردن در انتهای کوله فشار دهید، زیرا این کارآمدترین راه برای استفاده از فضا است. اگر نسبت به شب گذشته هنوز کمی مرطوب هستند نگران نباشید، زیرا آنها را در پایین محفظه اصلی قرار می دهید – دور از وسایل دیگر.

میله ها را در محفظه اصلی به صورت عمودی در دو طرف کوله پشتی قرار دهید، زیرا آنها یکی از سنگین‌ترین عناصر چادر هستند. کیسه خواب را روی رویه و چادر داخلی خود بگذارید و سنگین ترین وسایل را روی آن قرار دهید (اجاق گاز کمپینگ و غیره). باید مقداری فضای در بالای محفظه اصلی باقی بماند، جایی که باید سبک‌ترین وسایل خود مانند لباس‌های یدکی خود را در آن قرار دهید. اگر فضای کافی برای همه چیز وجود ندارد، به گزینه ۳ بروید یا سبک ترین اقلام را به قسمت بیرونی کوله خود وصل کنید.

گزینه ۲: بسته بندی چادر در داخل محفظه اصلی بدون جداسازی

گزینه دیگر این است که چادر خود را بدون فکر زیاد داخل محفظه اصلی قرار دهید. به این ترتیب چادر شما در یک کیسه قرار می‌گیرد و زمانی که آماده نصب آن هستید بیرون آوردن آن از کوله‌پشتی راحت تر خواهد بود. تنها معاوضه این است که شما از کل فضای محفظه اصلی به طور موثر استفاده نمی کنید، و به احتمال زیاد محفظه داخلی به گونه ای بسته بندی نمی شود که برای کمر شما مناسب باشد (سبک ترین وسایل در بالا/پایین و سنگین ترین در وسط، نزدیکتر به پشت.)

راستش را بخواهید، این هنوز هم راه خوبی برای بسته بندی چادر است، زیرا طبق تجربه خودم، نحوه چیدمان وسایل در محفظه اصلی تفاوت زیادی از نظر راحتی و کمردرد ایجاد نمی کند.

گزینه ۳: جدا کردن چادر و وصل کردن آن به قسمت بیرونی کوله پشتی

یکی دیگر از راه‌های کارآمد برای اتصال چادر به کوله‌ها، جدا کردن آن‌ها و قرار دادن تمام پارچه‌ها (باران، چادر داخلی، جای پا) در یک جیب کشدار بزرگ در وسط کوله است و میله‌ها و چوب‌های خود را در دو طرف کوله قرار دهید.

گزینه ۴: چسباندن چادر به پایین کوله پشتی

اگر واقعاً فضایی در داخل محفظه اصلی خود ندارید و کوله پشتی شما یک جیب بیرونی به اندازه کافی بزرگ در وسط ندارد (یا اگر قبلاً پر شده است) بهترین راه این است که چادر خود را به پایین کوله پشتی خود وصل کنید. برخی از کوله‌ها دارای بندهایی هستند که برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند، اما اگر اینطور نیست، می‌توانید از طناب معمولی، بند کشی یا کارابین نیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که آن را با خیال راحت وصل کرده اید و دوباره بررسی کنید که چادر شما در آنجا بماند.

گزینه ۵: چسباندن چادر به بالای کوله پشتی

سعی کنید چادر خود را به بالای کوله پشتی خود وصل نکنید، زیرا باعث درد بیش از حد شانه می شود. در عوض، اگر فضا ندارید، چادر خود را با وسایل سبک تر عوض کنید و وسایل سبک تر را بالای کوله پشتی قرار دهید. می‌توانید با بند کشی، طناب یا تسمه‌های فشاری، دنده را به بالای کوله پشتی خود وصل کنید.

در بالا ۵ روش بستن چادر به کوله پشتی را توضیح دادیم و شما با توجه به تجهیزات و شرایط باید مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

بسیار مهم است که وسایل خود را به درستی در داخل کوله پشتی خود قرار دهید و سنگین ترین وسایل را نزدیک به پشت خود و در وسط کوله قرار دهید. افرادی که تازه وارد پیاده روی می شوند، معمولا وسایل زیادی به همراه دارند، و بدتر از آن – آنها سنگین ترین وسایل را به بیرون کوله پشتی (مانند چادرهایشان) می چسبانند، بدون اینکه بدانند دلیل اصلی آسیب دیدن کمرشان همین است. بنابراین امیدوارم از این به بعد مانند آنها نباشید و بدانید که چگونه چادر خود را در کوله پشتی خود ببندید تا برای کمر شما آسیبی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *