صفحه اصلی | درباره ما | تبلیغات  | تماس با ما

فارسی | العربی | English

این روبات‌ها از شهر محافظت می‌کنند

این روبات‌ها از شهر محافظت می‌کنند

این روبات‌ها از شهر محافظت می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین، از مدیریت ترافیک در تقاطع‌ها گرفته تا خنثی‌کننده بمب، آنها به‌عنوان یک ابزار مؤثر مبارزه با جرم و جنایت که هم نیروی کار و هم جان افراد را نجات می‌دهند، رشد چشمگیری دارند.

دبی

ظاهرا دبی یکی از نخستین شهرهایی است که پلیس روباتیک را برای اهداف اجرای قانون مستقر کرده است. این روبات پلیس روی چرخ‌های خود حرکت می‌کند، می‌تواند سلام و تعظیم و همچنین صورت افراد را اسکن کند و به چند زبان نیز حرف بزند. همچنین توانایی تشخیص حرکات دست از فاصله ۱.۵متری را دارد.

این روبات‌ها از شهر محافظت می‌کنند

کره‌ جنوبی

همین چندماه پیش، اداره پلیس کره‌جنوبی از طرح وحشتناک خود برای تبدیل پلیس‌های انسانی به مردان آهنی که البته یک سگ روباتیک نیز در اختیار دارند، رونمایی کرد. این کشور همیشه مشتاق به‌کارگیری روبات‌ها، هوش مصنوعی و فناوری‌های متاورس برای پیشبرد رشد کشور بوده است.

ژاپن

ژاپن بزرگ‌ترین مرکز فناوری جهان است و سازمان‌های مجری قانون آن کاملا مشتاق به کارگیری پلیس‌های روباتیک بوده‌اند. Robocop ژاپن حق دارد شهروندانی را که به‌خاطر نقض قانون مجرم هستند، دستگیر کند. این روبات همچنین به مسافران هشدار می‌دهد که وسایل و چمدان خود را در واگن‌های قطار رها نکنند.

این روبات‌ها از شهر محافظت می‌کنند

هند

هند یک وسیله نقلیه کوچک با کنترل از راه دور به نام Rover Mark را در گروه خنثی‌سازی‌ بمب بمبئی مستقر کرد تا انسان‌ها را دیگر بیشتر از این در معرض خطر قرار ندهد. این روبات در حال حاضر با کمک به حداقل رساندن آسیب ناشی از انفجار بمب برای افرادی که شغل خنثی‌کننده بمب داشتند، توانسته جایگاه ویژه‌ای در فناوری این کشور داشته باشد.

این روبات‌ها از شهر محافظت می‌کنند

نیویورک

سال گذشته، اداره پلیس شهر نیویورک، روبات سگ‌مانند خود را که این اداره به نام دیجی داگ نامیده بود، معرفی کرد. هدف اولیه استقرار آن محافظت از پلیس‌های انسانی در برابر خطرات شدید بود. اما چندین منتقد فناوری دیگر نیز این ابتکار عمل را محکوم و ادعا کردند که سگ روبات پلیس نیویورک ممکن است آزادی‌های مدنی را تهدید کند.

بیشتر بخوانید:

  • ساختمان‌سازی‌ فقط در ۲۸ ساعت!

پلیس‌روبات‌ها چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟

مزیت اصلی روبات‌های امنیتی این است که مجموعه‌ای از ابزار دارند که انسان‌ها فاقد آنها هستند و همین ابزار و امکانات آنها را به شرکای منحصربه‌فردی برای سیستم‌های امنیتی تبدیل می‌کند. آنها می‌توانند ۲۴ساعته کار کنند و در جنبه‌های تکراری کار، مانند حضور بر سر یک پست یا راه رفتن در یک مسیر مشخص، عملکرد بهتری داشته باشند.

تصویربرداری و ضبط ویدئویی با کیفیت ۳۶۰درجه

تشخیص پلاک

تشخیص سیگنال برای دستگاه‌های تلفن همراه

پخش و ضبط صدای دوطرفه

تشخیص حرکت و اجسام فیزیکی در مقابل روبات و جلوگیری از تصادف

تشخیص محیطی، مانند سنسورهای دود و مونوکسید کربن

پیمایش در محیط‌های خطرناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *