بر اساس اعلام سوپرمارکت اسنپ، تا کنون بیش از ۵ هزار فروشگاه در ۳۱ استان کشور با این پلتفرم همکاری کرده‌اند که در نتیجه این همکاری بیش از ۷ میلیون کاربر حداقل یک بار از خدمات آنلاین فروش کالاهای سوپرمارکتی بهره‌مند شده‌اند.
تحویل ۸۰,۰۰۰ کالا تنها در ۱ ساعت!

تحویل ۸۰,۰۰۰ کالا تنها در ۱ ساعت!

تهران، ایران، ۲۹ خرداد ۱۴۰۳، سوپرمارکت اسنپ، گزارش عملکرد یک ساله فروشگاه‌های همکار را با ارائه برخی داده‌ها و آمار مربوط به سال ۱۴۰۲، منتشر کرد. این گزارش در سه فصل، عملکرد فروشندگان، رفتار کاربران و راهکارهایی برای فروش بیشتر در پلتفرم سوپرمارکت اسنپ را مورد بررسی قرار می‌دهد.

گزارش سالانه سوپرمارکت‌های همکار اسنپ اکسپرس

بر اساس اعلام سوپرمارکت اسنپ، تا کنون بیش از ۵ هزار فروشگاه در ۳۱ استان کشور با این پلتفرم همکاری کرده‌اند که در نتیجه این همکاری بیش از ۷ میلیون کاربر حداقل یک بار از خدمات آنلاین فروش کالاهای سوپرمارکتی بهره‌مند شده‌اند.

از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ دو سرویس اسنپ اکسپرس (سفارش آنلاین از سوپرمارکت‌های محلی و زنجیره‌ای) و اسنپ مارکت (سفارش آنلاین از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرستار) تحت عنوان سوپرمارکت اسنپ با یکدیگر ادغام شدند که نتیجه این هم‌افزایی ارائه سرویسی با کیفیت‌تر به کاربران این پلتفرم بود.

در سال ۱۴۰۲، تنها پس از گذشت ۱ سال از این ادغام، فروشگاه‌های همکار سوپرمارکت اسنپ در این سال رکوردها و دستاوردهای قابل توجه و گاه شگفت‌انگیزی رقم زده‌اند:

در ساعت ۱۹ روز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ فروشگاه‌های همکار سوپرمارکت اسنپ موفق شدند، عملیات جمع‌آوری و ارسال ۸۰ هزار کالای سوپرمارکتی را با موفقیت انجام دهند. برای ارسال این تعداد کالا تقریبا به همکاری ۱۰ هزار پیک موتوری نیاز بوده است.

رکورد تحویل کالا

میانگین فروش آنلاین فروشگاه‌های برتر پلتفرم در سال ۱۴۰۲، ۳۵ میلیارد تومان بوده است (این آمار بدون در نظر گرفتن فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تنها مربوط به فروشگاه‌های محلی‌ست) و بالاترین فروش سالانه مربوط به یکی از فروشگاه‌های همکار در استان تهران با ۴۲ میلیارد تومان فروش در سال بوده است.

تحویل ۸۰,۰۰۰ کالا تنها در ۱ ساعت!

بیشترین آمار فروش سالانه

رشد تعداد سفارش‌ها در اسفند ۱۴۰۲، نسبت به اسفند ۱۴۰۱، بیش از ۵۰ درصد بوده و یکی از فروشگاه‌های همکار در شهر اصفهان موفق به ثبت رشد ۱۵ برابری تعداد سفارش‌ها در یک سال شده است.

براساس داده‌های فصل دوم این گزارش‌ (که به تحلیل رفتار کاربران می‌پردازد) بزرگ‌ترین سبد خرید در سوپرمارکت‌های (تحویل فوری) اسنپ شامل ۲۴۷ قلم کالا بوده و گران‌ترین سبد خرید از فروشگاه‌های همکار ۴۵ میلیون تومان ارزش داشته است.

بزرگ‌ترین-گران‌ترین سبد خرید

سبد خرید کاربران سوپرمارکت اسنپ به طور میانگین شامل ۷ قلم کالا بوده و ارزش ریالی این سبدها در مقایسه با سال قبل ۵۰٪ رشد داشته است. همچنین کاربران ماهانه بیش از ۲۳ میلیون قلم کالا از میان تنوع کالایی گسترده موجود در این پلتفرم سفارش داده‌اند.

مطالعه رفتار خرید کاربران نشان می‌دهد که بیشتر خریدهای سوپرمارکتی در تعطیلات پایان هفته اتفاق می‌افتد. روزهای پنج‌شنبه و جمعه پرسفارش‌ترین روزهای هفته برای کاربران این پلتفرم بوده است:

تحویل ۸۰,۰۰۰ کالا تنها در ۱ ساعت!

فروش در روزهای هفته

پرفروش‌ترین کالاهای این پلتفرم به ترتیب نوشابه ۱.۵ لیتری کوکا، اسنک چی‌توز و شیر کم‌چرب ماهشام بوده است.

تحویل ۸۰,۰۰۰ کالا تنها در ۱ ساعت!

بیشترین تعداد فروش

آمار این گزارش نشان می‌دهد که گروه‌ کالاهای تنقلات، لبنیات و نوشیدنی‌ها در میان کاربران سوپرمارکت اسنپ پرطرف‌دارتر است.

دسته‌بندی‌های پرطرف‌دار

در بخش پایانی این گزارش نیز، با محوریت داده‌ها راهکارهایی برای فروش بیشتر در پلتفرم در اختیار فروشندگان

قرار داده شده است.

مطالعه نسخه کامل این گزارش فروشندگان سوپرمارکت اسنپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *