صفحه اصلی | درباره ما | تبلیغات  | تماس با ما

فارسی | العربی | English

جزئیات اشتغال مشاغل خانگی با افزایش صدور مجوزها

ایجاد بیش از ۱۹۲هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی, صدور ۹۵درصد مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی,افزایش صدور مجوزهای مشاغل خانگی به میزان ۱۴۵درصد از جمله اقدامات مشاغل خانگی در حوزه اشتغال است.
جزئیات اشتغال مشاغل خانگی با افزایش صدور مجوزها

جزئیات اشتغال مشاغل خانگی با افزایش صدور مجوزها

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشورها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است.

در ایران پس از مطرح شدن بحث توسعه مقاومتی، یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف توجه به مشاغل خانگی و حمایت از این بخش عنوان شد. اما از لحاظ آماری هنوز هم ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته، سهم کمتری از مشاغل خانگی را به خود اختصاص می دهد. به طوریکه این رقم در کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس بین 9تا 11درصد ولی در کشومان ایران آمار اشتغال در خانه در حدود 3الی 4درصد اعلام شده است. از لحاظ شاخص تولید ناخالص داخلی که یک شاخص مهم در سنجش پیشرفت اقتصادی کشورهاست هم در ایران تنها میزان 2.2 درصد از حجم تولید ناخالص داخلی به بخش مشاغل خانگی اختصاص دارد.

اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال در نیمه دوم1400تاپایان تیرماه 1403بیانگر این است که در حوزه اشتغال حدود 192هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی انجام شده است.

مطابق گزارش های معاون اشتغال وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی  از نیمه دوم1400تاپایان تیرماه 1403 ایجاد بیش از 192هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی، صدور 95 درصد مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی، افزایش صدور مجوزهای مشاغل خانگی به میزان 145 درصد (2.5برابر) با صدور 686320مجوز و کسب رتبه اول در بین دستگاه های اجرایی در صدور مجوز درسال1402، افزایش سهم منابع قرض الحسنه در حوزه مشاغل خانگی به میزان 600درصد (7برابر) با مجموع جذب اعتبار 14همت و افزایش 4برابری پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و  تشکیل تعداد 21 تعاونی استانی مشاغل خانگی برای اولین بار در دولت سیزدهم از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *